فصلنامه جدید فارابی ویژه مدل های ساختاری فیلمنامه منتشر شد
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از بنیاد سینمایی فارابی، این ویژه نامه در قالب 14 مقاله و گفت و گوی تخصصی با موضوع فیلمنامه ارایه شده است.

ساختار سه پرده ای، موقعیت كشمكش و حل و فصل، ساختار داستان كلاسیك با پیرنگ آغاز می شود، مدل جوزف كمبل برای سفر اسطوره ای قهرمان، سفر قهرمان مونث، سفر قهرمان و ضد قهرمان، ساختار بیست و دو مرحله ای داستان، ساختار شانزده مرحله ای فیلمنامه، رویكرد سكانس محور، مدل تحول شخصیت، محدودیت های سبك كلاسیك و آغاز سبك انقلابی از عناوین موضوعی این فصلنامه است.

چگونه ساختار كلاسیك را متحول كنیم و چرا؟، ساختار خطی و غیر خطی در فیلمنامه و گفت و گو با رابرت مك كی دیگر عناوین موضوعی فصلنامه 68 بنیاد سینمایی فارابی را تشكیل می دهد.

در مقدمه این كتاب تاكید شده؛ فصل مشترك تمامی مدل های ساختاری فیلمنامه این است كه هیچ كدام صرفا به قصد نظریه پردازی ساخته نشده اند، بلكه ابزاری در دست فیلمنامه نویس برای طراحی داستان و خلق ساختاری تاثیرگذار برای فیلمنامه هستند. تك تك این مدل های ساختاری را فیلمنامه نویسان و معلمان فیلمنامه نویسی ارایه كرده اند و كاملا جنبه كاربردی و عملی دارند. بنابراین باید تاكید كرد كه مخاطب این مجموعه در درجه اول فیلمنامه نویسان و به طور كلی نویسندگان هستند.

این فصلنامه به سردبیری نصرت اله تابش در 216 صفحه در انتشارات بنیاد سینمایی فارابی منتشر شده است.

فراهنگ**1983





:: برچسب‌ها: فرانسه , زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: